Waar kan ik glas laten bewerken.. of hoe zelf doen?

Ik heb twee forse ronde vazen met relatief dunne zijwand. Daarin wil ik aan de zijkant (onderin) drie 13" aansluitingen maken.
Zodoende kan ik er mijn waterpomp/filter op aansluiten. De derde aansluiting is bedoeld om de twee vazen te verbinden (volgens principe van communicerende vaten).

Weet iemand waar ik dat kan laten doen? En eventueel wat dat zou gaan kosten.

Of hoe je dat zelf zou kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.3K

Het beste antwoord

Er zijn in nederland een aantal glas bedrijven gespecialiseerd in 'leuke' projecten. Zelf heb ik ervaring met glas bedrijf voorthuizen (http://www.atotzglaswerk.nl/). Zij leveren goed werk, en zijn goed met ook gebogen glas. Daarbij komt: Ze zijn niet duur (Op maat gemaakt dubbelglas met etsen was daar goedkoper dan bij de glaszetter 'om de hoek' gewoon een glasplaat zonder etsen)

Zelf doen levert een serieus risico op dat eea springt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou hiervoor een Dremel kunnen overwegen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans dat dit slaagt zonder breuk is nihil. De kans om een vakman hiervoor te vinden dus ook. In vlak glas kan je zelf gaten maken soms, maar hierin bij mijn weten niet. Je kan wel overwegen om twee kubussen te maken van verlijmd vlak glas. Net als een aquarium. Hiervoor kan de glaszetter zelfs op maat vlakglas met gaten leveren, echter normaal wel heel prijzig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan een glasblazer het niet warm stoken en er vervolgens iets mee doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ter info. Die min is niet van mij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geen glasblazer maar, wat ik van mijn werk met glas weet is dat er veel spanningen in glas zitten. Zeker in gebogen vorm (en dus als vaas nog extra). Daarom is het lastig (en zeker bij ouder glas want dat wordt brosser) om het te bewerken zonder een hoog risico van op de verkeerde manier scheuren/breken.